Thursday, September 3, 2015

howwwzattt... bai'ah (an angry me)...

Berita dekat sini. Kalau dah berjanji sumpah taat setia tetapi di pertengahan hayat tidak lagi setuju dengan hala tujuan, salahkah mungkir? Mungkir itu berdosa tapi tidak salah. Sama macam oghang menikah jugak. Aku dah tak cinta kat hang, macamana aku nak idup? Idup dalam stress? Trauma? Hang pun tak sanggup.

Ibrahim Ali dulu hangpa tak suruh bai'ah ka mengkala dia pakai tiket PAS lepaih tu keluaq jadi bebas? Hangpa tak keluaq fatwa ka kata tinggai PAS makna talak tiga dgn bini dia? Hasan Ali dulu apa cerita?

Memang la ulamak tu pewaris nabi tapi apa yang diwaris yang depa bawak pada kita? Sama ja bangkai dgn kawan berpeluk dalam gambaq hak kena pijak Ahad lepaih. Keluaq tibi primetime tu sebab peluk ada makna.

Dia bukan tok guru aku. Tok guru aku arwah Yaacob, polis pencen kudung kaki sebab kencing manis masa aku kecik dulu. Peginya arwah Nik Aziz, makin haru PAS ni aku tengok. Menantu dia pun sama. Dulu awat sengap, takdak teloq ka? Kalau arwah tu salah sebab lembut dulu, apa lagi tibai la hak macam hangpa dok tibai orang pakai ayat Quran sekerat-sekerat tu?

No comments: